måndag 28 juni 2010

tär mig

Kvällen började bra... Jessi o Melle kom på besök och hade vin med sig och vi pratade och hade trevligt. Men min stämning förändrades under kvällen då jag pratade lite med en gammal vän.. Hon och hennes pojkvän berättade att jag behandlat henne och fler.. som smuts...? Tyckte inte att de hade nåt vidare argument för detta...Att jag byter bekantskapskrets hela tiden. Jag började på Bona och lärde känna Jenny och klassen jag gick i... jag antar att det va det hon syftade på. Men är inte det självklart, man hittar nya vänner under hela livet som det kan klickar med, jag hittade Jenny.Och de var ju bekanta också så jag förstår inte.. Iaf så började den här tjejen att va trevlig sen spottades massa skit...irriterande falsk. De va DE som inte fanns där för mig när jag verkligen behövde det. Den som har funnits där under alla mina up and downs är Jessica. Hon är äkta. Man möter många männsikor under livet.. ibland tar det lång tid att förstå vem som verkligen är sina äkta vänner medan andra kommer och går.. Jag vill härifrån, det låter kanske själviskt, Ingen framtid känner jag att jag har här... Alla påminner mig bara om ledsamheter... jag vet att man inte ska fly från sina problem, men denna gång måste jag. Har lite saker att göra innan jag flyttar. Men om ett år bor jag inte kvar här, Nåt som är säkert. Problemet är hur jag ska göra med min dotter. Men jag kan inte stanna här när jag inte trivs, i en miljö där jag inte mår bra.. det är värt att chansa på iaf... Börja om.

1 kommentar:

  1. Joanna det kanske är just det du ska ,flytta börja om ,testa om det känns bättre. Motala finns ju alltid kvar. Vet hur det är att ha vänner som inte ställer upp då man har det tufft. Då vår dotter vart sjuk i sin cancer för snart 10 år sedan så försvann den nära kontakt jag haft med en kompis och med min mans ena syster den vi haft bäst kontakt med ,men det är i svårigheter man får veta vilka som är riktiga vänner. Kram Från Marie i skolan

    SvaraRadera